Gebruiksvoorwaarden

Versie 1.2 2024


Artikel 1. Definities

1.1. In deze gebruiksvoorwaarden worden de hiernavolgende termen in de navolgende betekenis 

      gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven of uit de context anders blijkt:

      a. Werkplek Edyweg: de gebruiker van deze algemene voorwaarden;
           gevestigd aan de Edyweg 58-E, 6956 BB te Spankeren, ingeschreven bij de Kamer van
           Koophandel onder KvK-nummer 58326227;

      b. opdrachtgever of afnemer: de wederpartij van Werkplek Edyweg;

      c. overeenkomst: de overeenkomst tussen Werkplek Edyweg en de opdrachtgever/afnemer;

      d. object: de locatie en/of het onroerend goed, gebouw(en) en terrein(en) waarop de
           werkzaamheden van Werkplek Edyweg betrekking heeft.


Artikel 2. Algemene bepalingen

2.1. Deze gebruiksvoorwaarden gelden voor iedere overeenkomst tussen Werkplek Edyweg 

      en de opdrachtgever.

2.2. De onderhavige gebruiksvoorwaarden zijn eveneens van toepassing op alle 

      overeenkomsten met Werkplek Edyweg, voor de uitvoering waarvan derden dienen te 

      worden betrokken.

2.3. Eventuele afwijkingen op deze gebruiksvoorwaarden zijn slechts geldig indien deze 

      uitdrukkelijk schriftelijk of elektronisch zijn overeengekomen.

2.4. De toepasselijkheid van eventuele inkoop of andere voorwaarden van de opdrachtgever

       of afnemer wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.

2.5. Indien een of meerdere van de bepalingen in deze gebruiksvoorwaarden nietig zijn of 

      vernietigd mochten worden, blijven de overige bepalingen van deze gebruiksvoorwaarden 

      volledig van toepassing. Werkplek Edyweg en de opdrachtgever/afnemer  zullen dan in overleg 

      treden teneinde nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige c.q. vernietigde bepalingen 

      overeen te komen, waarbij voor zoveel mogelijk het doel en de strekking van de 

      oorspronkelijke bepaling in acht worden genomen.

2.6. De opdrachtgever/afnemer gaat akkoord met de in dit document beschreven voorwaarden,
      wanneer hij/zij een aanvraag of aanmelding indient voor diensten en/of het afnemen van
      diensten op welke wijze dan ook.


Artikel 3. Aanbiedingen en offertes

3.1. Alle aanbiedingen en offertes zijn vrijblijvend, tenzij anders is aangegeven.

3.2. De opdrachtgever/afnemer staat in voor de juistheid en volledigheid van de door of namens
      hem aan Werkplek Edyweg opgegeven eisen en specificaties en andere gegevens waarop
      Werkplek Edyweg haar offerte baseert.

3.3. Aanbiedingen of offertes gelden niet automatisch voor toekomstige opdrachten.

3.4. Kennelijke fouten of vergissingen op de website en in folders of publicaties van
      Werkplek Edyweg binden Werkplek Edyweg niet.

3.5. Voor de opdrachtgever/afnemer zijnde een consument zijn de vermelde prijzen of tarieven inclusief btw.

3.6. Voor de opdrachtgever/afnemer zijnde een bedrijf zijn de vermelde prijzen of tarieven exclusief btw.


Artikel 4. Totstandkoming van de overeenkomst

4.1. De overeenkomst komt tot stand op het moment dat de opdrachtgever/afnemer het aanbod van 

      Werkplek Edyweg schriftelijk, elektronisch, per e-mail, telefonisch of mondeling heeft aanvaard.

4.2. Aanvaarding als bedoeld in 4.1 kan blijken uit het indienen van een aanvraag of aanmelding voor
      een personele dienst, het afnemen van producten, een verzoek tot advies of andere vorm van 

      dienstverlening, of het voldoen van een factuur.


Artikel 5. Looptijd van de overeenkomst en opzegging

5.1. Indien met de opdrachtgever een duurovereenkomst is aangegaan, dan zijn, naast de andere
      bepalingen van deze gebruiksvoorwaarden, de bepalingen van dit artikel van toepassing.

5.2. Met de opdrachtgever zijnde een consument wordt de overeenkomst aangegaan voor de
      bepaalde tijd van een jaar, volgend op het jaar waarin de overeenkomst is aangegaan. Na het
      verstrijken van de looptijd wordt de overeenkomst telkens automatisch met 1 jaar verlengd.
      Beide partijen kunnen de overeenkomst na het eerste contractjaar te allen tijde opzeggen.
      Opzegging dient schriftelijk te geschieden en met inachtneming van een opzegtermijn van 1
      maand.

5.3. Met de opdrachtgever/afnemer zijnde een bedrijf wordt de overeenkomst aangegaan voor
      de bepaalde tijd van een jaar, volgend op het jaar waarin de overeenkomst is aangegaan. Na het
      verstrijken van de looptijd wordt de overeenkomst telkens automatisch met een jaar verlengd,
      tenzij een van de partijen de overeenkomst overeenkomstig artikel 5.4 opzegt.

5.4. Partijen kunnen de overeenkomst tegen het einde van de looptijd opzeggen. Opzegging dient
      schriftelijk te geschieden uiterlijk 3 maanden voor het einde van de looptijd. De beëindiging
      van de looptijd gaat in per einde contractjaar waarin de opzegging is ontvangen, of, indien de
      opzegging niet uiterlijk 3 maanden voor het einde van het loopjaar is ontvangen, tegen het
      einde van het daarop volgende contractjaar.


Artikel 6. Uitvoering van de overeenkomst

6.1. Werkplek Edyweg zal de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de
      eisen van goed vakmanschap uitvoeren. Werkplek Edyweg zal de van overheidswege gestelde
      voorschriften en (veiligheids)eisen die van toepassing zijn op de door haar te verrichten
      werkzaamheden naleven. De verbintenis betreft een inspanningsverplichting.

6.2. Werkplek Edyweg heeft het recht bij de uitvoering van de overeenkomst, zonder 

      kennisgeving aan de opdrachtgever/afnemer, derden in te schakelen, goederen van derden te 

      betrekken, diensten van derden af te nemen en de overeenkomst geheel of gedeeltelijk door 

      derden te laten verrichten en de hieraan verbonden kosten aan de opdrachtgever/afnemer
      door te berekenen.

6.3. Werkplek Edyweg zal de opdrachtgever/afnemer op de hoogte houden van de uitvoering van de 

      opdracht en hem desgevraagd alle relevante inlichtingen verstrekken.


Artikel 7. Verplichtingen van de opdrachtgever/afnemer

7.1. De opdrachtgever/afnemer is gehouden Werkplek Edyweg onverwijld te informeren omtrent feiten
      en omstandigheden die in verband met de uitvoering van de overeenkomst van belang kunnen zijn.
      Tevens dient de opdrachtgever/afnemer Werkplek Edyweg te informeren over situaties die mogelijk
      een gevaar kunnen opleveren voor Werkplek Edyweg.

7.2. De opdrachtgever/afnemer dient zich te onthouden van gedragingen welke het Werkplek Edyweg
      onmogelijk maakt de overeenkomst naar behoren uit te voeren. De opdrachtgever/afnemer dient
      Werkplek Edyweg de gelegenheid te geven de overeenkomst uit te voeren onder omstandigheden
      die voldoen aan de wettelijke (veiligheids)eisen.

7.3. De opdrachtgever/afnemer vrijwaart Werkplek Edyweg voor eventuele aanspraken van derden,
      die in verband met de uitvoering van de overeenkomst schade lijden en welke aan de
      opdrachtgever/afnemer toerekenbaar is.


Artikel 8. Wijzigingen en meerwerk

8.1. Indien de overeenkomst op verzoek van de opdrachtgever/afnemer wordt uitgebreid of gewijzigd,
      dan kan dat tot meerkosten leiden. De opdrachtgever/afnemer wordt zo spoedig mogelijk op de hoogte 

      gesteld van de meerkosten.

8.2. Indien het door de opdrachtgever beoogde resultaat alleen door het verrichten van meerwerk 

      door Werkplek Edyweg kan worden gerealiseerd, dan zal Werkplek Edyweg in overleg treden met de 
      opdrachtgever over het te verrichten meerwerk en de vergoeding daarvoor.


Artikel 9. Honorarium

9.1. Indien geen vast honorarium is overeengekomen, dan zal het honorarium worden vastgesteld
      op grond van de tarieven van Werkplek Edyweg. Het honorarium wordt berekend volgens de
      gebruikelijke tarieven van Werkplek Edyweg, geldend voor de periode waarin de werkzaamheden
      worden verricht.

9.2. Werkplek Edyweg is gerechtigd een vast overeengekomen honorarium te verhogen wanneer
      tijdens de uitvoering van de werkzaamheden blijkt dat de oorspronkelijk overeengekomen dan
      wel verwachte hoeveelheid werk in zodanige mate onvoldoende werd ingeschat bij het sluiten
      van de overeenkomst, en zulks niet toerekenbaar is aan Werkplek Edyweg, dat in redelijkheid niet
      van Werkplek Edyweg mag worden verwacht de overeengekomen werkzaamheden te verrichten
      tegen het oorspronkelijk overeengekomen honorarium.

9.3. Werkplek Edyweg is gerechtigd haar (uur)tarieven te wijzigen. De opdrachtgever/afnemer zijnde
      een consument is in geval van een verhoging van het uurtarief gerechtigd de overeenkomst te
      ontbinden indien het tarief wordt verhoogd binnen 3 maanden na het aangaan van de
      overeenkomst. De opdrachtgever/afnemer is niet gerechtigd tot ontbinding indien de bevoegdheid
      tot verhoging van het tarief voortvloeit uit een bevoegdheid ingevolge de wet.

9.4. Werkplek Edyweg zal de opdrachtgever/afnemer het voornemen tot verhoging van het tarief
      schriftelijk of elektronisch kenbaar maken. Werkplek Edyweg zal daarbij de omvang van en de
      datum waarop de verhoging zal ingaan, vermelden.


Artikel 10. Klachten en verjaring

10.1. Klachten over uitgevoerde werkzaamheden of afgenomen diensten dienen binnen een
      redelijke termijn nadat de werkzaamheden zijn verricht aan Werkplek Edyweg kenbaar te worden
      gemaakt.

10.2. Na het indienen van de klacht dient de opdrachtgever/afnemer Werkplek Edyweg de gelegenheid
      te geven de gegrondheid van de klacht te onderzoeken.

10.3. Vorderingsrechten en andere bevoegdheden van de opdrachtgever/afnemer uit welke hoofde ook
      jegens Werkplek Edyweg vervallen in ieder geval na het verstrijken van 1 jaar vanaf het moment
      waarop zich een feit voordoet dat de opdrachtgever/afnemer deze rechten en/of bevoegdheden
      jegens Werkplek Edyweg kan aanwenden, met dien verstande dat voor de opdrachtgever/afnemer
      zijnde een consument een verjaringstermijn van 2 jaar geldt.


Artikel 11. Annulering

11.1. Indien de opdrachtgever/afnemer de opdracht annuleert, dan worden annuleringskosten aan de 

      opdrachtgever/afnemer in rekening gebracht. Deze annuleringskosten bedragen:

      a. bij annulering tot 30 dagen voor aanvang van de werkzaamheden: 

        25% van de overeengekomen vergoeding of factuurbedrag voor de opdracht omtrent 1 jaar;

      b. bij annulering korter dan 30 dagen voor aanvang van de werkzaamheden: 

        50% van de overeengekomen vergoeding of factuurbedrag voor de opdracht omtrent 1 jaar;

      c. bij annulering korter dan 48 uur voor aanvang van de werkzaamheden:

        100% van de overeengekomen vergoeding of factuurbedrag voor de opdracht omtrent 1 jaar.

11.2. Bovengenoemde kostenregeling doet niet af aan de mogelijke aansprakelijkheid van de 

      opdrachtgever/afnemer voor de schade die voortvloeit uit de annulering.


Artikel 12. Facturatie en betaling

12.1. Facturatie geschiedt vooraf, tenzij anders is overeengekomen.

12.2. De opdrachtgever/afnemer dient de van Werkplek Edyweg ontvangen facturen te betalen
      binnen 14 dagen na de factuurdatum.

12.3. Indien de opdrachtgever/afnemer niet tijdig betaalt, dan kan Werkplek Edyweg de uitvoering
      van de werkzaamheden en de toegang tot Werkplek Edyweg voor de opdrachtgever/afnemer
      opschorten totdat het volledige openstaande factuurbedrag is betaald, zonder de
      opdrachtgever/afnemer van een dergelijke opschorting in kennis te stellen. Werkplek Edyweg
      is niet aansprakelijk voor de eventuele schade die de opdrachtgever/afnemer lijdt door deze opschorting.

12.4. Indien de opdrachtgever/afnemer in gebreke blijft in de betaling binnen de gestelde betalingstermijn, 

      een automatische incasso niet kan worden uitgevoerd of wordt gestorneerd, dan is de 

      opdrachtgever/afnemer, na door Werkplek Edyweg ten minste eenmaal te zijn aangemaand om 

      binnen een redelijke termijn te betalen, van rechtswege in verzuim. In dat geval is de 

      opdrachtgever/afnemer, vanaf de datum waarop de verschuldigde som opeisbaar is geworden tot aan 

      het tijdstip van betaling de wettelijke rente verschuldigd. Daarnaast komen alle kosten van 

      invordering, nadat de opdrachtgever/afnemer in verzuim is, zowel gerechtelijk als buitengerechtelijk,
      ten laste van de opdrachtgever/afnemer, voor zover de wet dat toelaat.

12.5. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling van de opdrachtgever/afnemer 

      zijn de vorderingen van Werkplek Edyweg op de opdrachtgever/afnemer onmiddellijk opeisbaar.


Artikel 13. Opschorting en ontbinding

13.1. Werkplek Edyweg is bevoegd werkzaamheden op te schorten, dan wel de overeenkomst 

      te ontbinden, indien de opdrachtgever/afnemer de verplichtingen uit de overeenkomst niet nakomt en 

      de opdrachtgever/afnemer geen gehoor heeft gegeven aan een gestuurde ingebrekestelling.

13.2. Voorts is Werkplek Edyweg bevoegd de overeenkomst te ontbinden indien zich omstandigheden
      voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de overeenkomst onmogelijk is of naar
      maatstaven van redelijkheid en billijkheid niet langer kan worden gevergd dan wel indien zich
      anderszins omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat ongewijzigde instandhouding
      van de overeenkomst in redelijkheid niet mag worden verwacht.

13.3. Werkplek Edyweg is bevoegd de nakoming van de verplichtingen voortvloeiende uit de
      overeenkomst op te schorten, indien na het sluiten van de overeenkomst Werkplek Edyweg ter
      kennis is gekomen omstandigheden goede grond geven te vrezen dat de opdrachtgever/afnemer de
      verplichtingen niet zal nakomen.

13.4. Werkplek Edyweg is bevoegd de overeenkomst te ontbinden, indien de opdrachtgever/afnemer 

      surseance van betaling verzoekt of deze aan de opdrachtgever/afnemer wordt verleend, ingeval de 

      opdrachtgever/afnemer failliet wordt verklaard of een verzoek daartoe wordt ingediend, ingeval de 

      opdrachtgever/afnemer niet in staat is aan zijn schulden te voldoen, overgaat tot beëindiging of 

      liquidatie van zijn bedrijf, onder curatele wordt gesteld, of ingeval een bewindvoerder of curator 

      wordt benoemd.

13.5. Werkplek Edyweg is bevoegd om bij ontbinding van de overeenkomst of het niet nakomen van
      afspraken door opdrachtgever/afnemer het vestigingsadres van het bedrijf van opdrachtgever/afnemer
      te laten wijzigen danwel te laten verwijderen in het handelsregister van de Kamer van Koophandel,
      middels het door opdrachtgever/afnemer bij aangaan van de overeenkomst aan Werkplek Edyweg te
      verstrekken 'formulier 14' van de Kamer van Koophandel welke daarvoor bedoeld is.


Artikel 14. Aansprakelijkheid

14.1. Werkplek Edyweg kan niet gehouden worden tot het vergoeden van enige schade, die een direct of
      indirect gevolg is van:

      a. een gebeurtenis, die in feite buiten haar macht ligt en aldus niet aan haar doen en/of laten 

        kan worden toegeschreven;

      b. enige daad of nalatigheid van de opdrachtgever/afnemer, diens ondergeschikten, dan wel andere 

        personen, die door of vanwege de opdrachtgever/afnemer te werk zijn gesteld.

14.2. Werkplek Edyweg kan nimmer aansprakelijk worden gesteld voor de gevolgen van storingen of
      gebreken aan gebouwgebonden installaties, alarmsysteem, brandmeldinstallatie of andere
      veiligheidsvoorzienende systemen en/of de verbinding, door welke oorzaak ook. Tevens is
      Werkplek Edyweg niet aansprakelijk voor het niet dan wel niet naar behoren functioneren van de
      door de opdrachtgever/afnemer of Werkplek Edyweg zelf ingeschakelde meldkamer(diensten).

14.3. Indien de opdrachtgever/afnemer in gebreke mocht komen in de deugdelijke nakoming van hetgeen 

      waartoe hij jegens Werkplek Edyweg gehouden is, dan is de opdrachtgever/afnemer aansprakelijk
      voor alle schade aan de zijde van Werkplek Edyweg daardoor direct of indirect ontstaan.

14.4. Werkplek Edyweg is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard dan ook, doordat Werkplek Edyweg
      is uitgegaan van door de opdrachtgever/afnemer verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie.

14.5. De opdrachtgever/afnemer is gehouden alle schade te vergoeden die Werkplek Edyweg lijdt of die door
      Werkplek Edyweg ingezette medewerkers lijden ontstaan als gevolg van omstandigheden,
      waarvan de opdrachtgever/afnemer op de hoogte was of redelijkerwijs had kunnen zijn en waarvan hij
      Werkplek Edyweg niet in kennis heeft gesteld.

14.6. Werkplek Edyweg aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid indien tegen het advies van 

      Werkplek Edyweg in, de opdrachtgever/afnemer eist dat er toch bepaalde werkzaamheden doorgang
      moeten vinden.

14.7. Werkplek Edyweg kan niet aansprakelijk worden gesteld voor schade die inherent is aan dan
      wel onvermijdelijk is bij het door Werkplek Edyweg op correcte wijze uitvoeren van de overeenkomst.

14.8. Werkplek Edyweg is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder begrepen
      gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie.

14.9. Indien Werkplek Edyweg aansprakelijk mocht zijn voor enigerlei schade, dan is de aansprakelijkheid
      van Werkplek Edyweg beperkt tot het bedrag van de door de verzekeraar van Werkplek Edyweg
      gedane uitkering. Indien de verzekeraar in enig geval niet tot uitkering overgaat of de schade niet door
      de verzekering wordt gedekt, is de aansprakelijkheid van Werkplek Edyweg beperkt tot het
      factuurbedrag, althans tot dat gedeelte van de overeenkomst waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.

14.10. De in deze gebruiksvoorwaarden opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid gelden 

      niet indien de schade te wijten is aan opzet of grove schuld van Werkplek Edyweg of haar ondergeschikten.


Artikel 15. Overmacht

15.1. Als gebeurtenissen die in feite buiten de macht van Werkplek Edyweg liggen, dan wel niet aan haar
      doen en/of laten kunnen worden toegeschreven, worden in elk geval beschouwd: onwerkbaar
      weer als gevolg van welke weersomstandigheden dan ook; belemmeringen door derden, die
      van overheden inbegrepen; belemmeringen in het vervoer; gehele of gedeeltelijke
      werkstakingen, oproeren, oorlogen of oorlogsgevaren; branden, storingen en ongevallen in
      het object of bedrijf van Werkplek Edyweg; het verbranden van middelen van vervoer van 

      Werkplek Edyweg, het optreden van storingen daaraan, het betrokken raken bij ongevallen
      daarvan; het opleggen van heffingen, of het nemen door de overheid van andere maatregelen,
      wijzigingen in feitelijke omstandigheden teweeg brengende.

15.2. In geval van overmacht zal Werkplek Edyweg niet gehouden kunnen worden tot het vergoeden van
      enige schade als een direct of een indirect gevolg daarvan en zal zij tevens ontheven zijn van
      haar verplichting tot het uitvoeren van de overeengekomen werkzaamheden. Het zal van de
      omstandigheden van het geval afhangen of dat geheel, dan wel gedeeltelijk het geval zal zijn
      en zal blijven, dan wel of er slechts sprake zal zijn van een opschorting van uitvoering. Bij een
      zich voordoende mogelijkheid om alsnog en/of gewijzigd uit te voeren, zullen zowel
      Werkplek Edyweg als de opdrachtgever/afnemer, eventueel onder aanpassing van de door de
      opdrachtgever/afnemer te betalen bedragen, gehouden zijn om die te benutten.

15.3. Voor zover Werkplek Edyweg ten tijde van het intreden van overmacht inmiddels gedeeltelijk haar
      verplichtingen uit de overeenkomst is nagekomen of deze zal kunnen nakomen en aan het
      nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte zelfstandige waarde toekomt, is
      Werkplek Edyweg gerechtigd om het reeds nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte
      separaat te declareren.


Artikel 16. Intellectuele eigendomsrechten

16.1. De intellectuele eigendomsrechten op door Werkplek Edyweg verstrekte bescheiden, zoals 

      rapporten, handboeken, instructies, formulieren, advies, ontwerpen, schetsen, beschrijvingen, 

      tekeningen, software e.d. en de bedrijfsnaam, handelsnamen en beeldmerken blijven berusten
      bij Werkplek Edyweg. De betreffende bescheiden zijn uitsluitend bestemd om te worden gebruikt
      door de opdrachtgever/afnemer en mogen niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van
      Werkplek Edyweg worden verveelvoudigd, openbaar gemaakt, of ter kennis van derden worden
      gebracht.


Artikel 17. Geheimhouding

17.1. Beide partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het 

      kader van hun overeenkomst van elkaar of uit andere bron hebben verkregen. Informatie geldt 

      als vertrouwelijk als dit door de andere partij is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard 

      van de informatie.

17.2. De partij die vertrouwelijke informatie ontvangt, zal deze slechts gebruiken voor het doel
      waarvoor deze verstrekt zijn.


Artikel 18. Slotbepalingen

18.1. Op deze algemene voorwaarden is het Nederlands recht van toepassing.

18.2. Werkplek Edyweg behoudt zich ten alle tijde het recht om haar gebruiksvoorwaarden op 

      ieder moment aan te kunnen passen, waarna altijd de nieuwe en meest actuele versie van 

      haar gebruiksvoorwaarden gecommuniceerd zal worden naar haar relaties.

18.3. Van toepassing is steeds de versie van de gebruiksvoorwaarden zoals die gold ten tijde van 

      het tot stand komen van de overeenkomst, tenzij de opdrachtgever/afnemer na het sluiten van de 

      overeenkomst de gelding van een herziene versie van de gebruiksvoorwaarden heeft aanvaard.

18.4. De opdrachtgever/afnemer, een object of rechtspersoon kan op geen enkele wijze rechten
      ontlenen uit dit document en neemt bij een aanvraag/afname van producten of diensten expliciet
      afstand van haar rechten om Werkplek Edyweg aansprakelijk te kunnen stellen voor te lijden of geleden
      economische schade, materiële schade, letselschade, imagoschade, en alle andere denkbare
      vormen van schade. 

18.5. De opdrachtgever/afnemer of diens rechtspersoon is en blijft ten alle tijden zelf verantwoordelijk
      voor de veiligheid van bij haar in bezit of in gebruik zijnde gebouwen, eigendommen en medewerkers,
      zoals gesteld in Arbeidsomstandighedenwet artikel 3.


Vastgesteld door de directie,


Spankeren, 01-10-2024